Tweeter button
Facebook button
Myspace button
Linkedin button

On- en offline Communicatie & Copywriting

(SEO) Copywriting Concepten Creatie Communicatieprojecten Rob Elbers

Hoe leer ik relativeren

Posted on | juni 15, 2009 | No Comments

Norbert kwam laatst weer eens langs. Gezellig. Pientere knaap. Doet HEAO. Interessante stages ook. Niet om de hoek maar in Azië en Scandinavië. Marketing heeft zijn grote belangstelling. En oude tekenfilms.”Weet jij als copywriter nog een interessante formulering voor marketing en communicatie?” vroeg hij tussen twee slokken bier van een bekend Achterhoeks merk door. “Ik heb er veel voorbij zien komen tijdens mijn opleiding, maar ze lijken steeds uitgebreider te worden.” Ik nipte aan mij witte droge Bourgogne Chardonnay 2006 en zei voor ik het wist “Ja.” Het schoot er uit. Norbert ging er eens recht voor zitten. Hij wilde wel eens iets zinvols horen van een copywriter, tevens marketingcommunicatie- adviseur bij hem om de hoek.

Ezelsbruggetje
”Kijk” zei ik met enige aarzeling en starend over mijn wijnglas naar het zonovergoten terras. Norbert is HEAO student en in terras juli 20062010 klaar. Ik heb nooit HEO gedaan. “Kijk,” zei ik nogmaals “ het is heel simpel. Het gaat om pecunia’s, om aantallen, om bekendheid en om opvallen” Norbert keek me wazig aan. Hij had duidelijk een zwaarwichtige formulering verwacht met veel bijzinnen en moeilijke woorden. Niet dus.

Boerenverstand
Tekstscschrijver aan zee Ooit had ik les van Taco Hoeneveld. Een Caballeroroker van het eerste uur. Waar rook was, was Taco, was Caballero. “’Reclame is je boerenverstand gebruiken” riep hij altijd aan het begin van zijn lessen over reclame. Als inwoner van de Achterhoek en als sprak mij die openingszin altijd wel aan. “ Een bedrijf moet winst maken. Dus moeten ze een bepaald aantal producten, diensten of uurtjes verkopen. Mensen die dat nodig hebben moeten weten dat jij dat hebt en met reclame zorg je ervoor dat dat opvallend onder de aandacht komt.”

Social Media, SEO enzo
Norbert was nog een beetje beduusd. “Ja maar, ik bedoel Social Media en de veranderende invloed van de massamedia zijn toch kritische succesfactoren in de totale communicatieaanpak waarbij SEO, searchmarketing, Page ranking niet meer weg te denken begrippen zijn in het medialandschap om je doelgroep effectief te bereiken?”

What’s in a name
Tja, dacht ik, dat is natuurlijk ook zo. De discussie duurde nog een poosje. De nieuwe generatie marketeers weten van wanten, hoor. Niets mis mee. Zolang ze maar niet vergeten dat het in het marketingcommunicatievak nog steeds gaat om het verleiden van mensen om iets te kopen. Alle kretologieën ten spijt. Norbert komt er wel. “’Die Taco Hoeneveld van jou spreekt mij als Achterhoeker ook wel aan” zei hij lachend. “Proost!”

Reblog this post [with Zemanta]

Comments

Leave a Reply





*
  • Rob Elbers

    Name: Rob

    Email:

  • animatie beha copywriting eindhoven fietsrotonde Hema lezer lingerie online marketing pyloon schrijven SEO sexy softdb sorba projetcs tekstschrijven tekstschrijvers veldhoven video webloggen Winterswijk zoekmachinemarketing zoekmachineoptimalisatie zwembad aalten (33)
    accountmanagement (3)
    achterhoek (87)
    advertentie (22)
    alex vreeman (3)
    Art director (2)
    B2B (9)
    balatonmeer. hongarije (3)
    balkenende (1)
    barack obama (5)
    beeldbewerking (3)
    bloemencorso (2)
    bloggen (12)
    bloot (5)
    briefing (4)
    bruce springsteen; (4)
    Business and Economy (2)
    Chardonnay (1)
    chrome (1)
    clason (1)
    CMS (3)
    collins (2)
    communicatie (104)
    concept (23)
    condoom (2)
    copywriter (165)
    copywriting (154)
    De Graafschap (2)
    deense dog (1)
    denkstijl (3)
    directie (1)
    doetinchem (30)
    drummen (14)
    drumming (11)
    Duitse Dog (2)
    effectief (10)
    emailmarketing (9)
    eschpark (4)
    europa (3)
    fade in/fade out (1)
    Ford (1)
    fotograferen (2)
    fotografie (11)
    fraude (3)
    gadgets (4)
    gedrag (4)
    Geen categorie (103)
    gelderland (9)
    gelderlander (1)
    genesis (3)
    google (7)
    guerrilla marketing (5)
    hagenwind (1)
    hemelvaart (1)
    Hitler (2)
    hongarije (3)
    huisstijl (4)
    huls (15)
    innovatief (6)
    internet (19)
    Internet marketing (6)
    Iris (1)
    jaguar (1)
    Jägermeister (1)
    jeff porcaro (1)
    joran van der sloot (2)
    kemkers (1)
    kerkhoflaan (4)
    kernvraag (3)
    klanten (5)
    kopregels (12)
    landingspagina (13)
    lichtenvoorde (34)
    livo (3)
    longa (3)
    lundia (1)
    marcel somsen (7)
    marketingcommunicatie (159)
    martie seesing (2)
    Mazda MX5 (1)
    media (29)
    meekenesch (2)
    Mein Kampf (1)
    menno lanting (1)
    mental preference (19)
    milos (1)
    mobiele telefonie (2)
    muziek (1)
    naakt (9)
    ned herrmann (1)
    Nedd Herrmann (1)
    Netherlands (4)
    ogilvy (2)
    olaf molenaar (10)
    online marketing (34)
    oost gelre (31)
    oostgelre (14)
    paardrijden (5)
    peroneelswerving (2)
    persbericht (6)
    peter r de vries (3)
    phil collins (1)
    pillen (3)
    planning (5)
    politiek (4)
    porn (1)
    porno (2)
    portfolio (3)
    pragma (1)
    premium (1)
    productfotografie (1)
    q-railing (2)
    reclame (57)
    reclamebureau (9)
    reclamebureaus (6)
    Reed Businesss (1)
    rob elbers (49)
    Salt (1)
    Samsung (2)
    schaalmodel (1)
    schaatsen (1)
    SEA (2)
    Search engine optimization (5)
    sedia (2)
    SEO (16)
    sex (17)
    sinterklaas (1)
    Social Media (1)
    social networks (4)
    sollicitatiebrief (3)
    SPIN. LSD (1)
    sport (2)
    stokke (1)
    teksten (75)
    tekstschrijven (136)
    tekstschrijver (118)
    telegraaf (2)
    televisie (19)
    texter (33)
    thoma (3)
    thompson (1)
    tips (8)
    topsporthal (5)
    twitter (13)
    uitgever (5)
    Ulft (1)
    vacantie (3)
    vakantie (5)
    varier (1)
    varsseveld (2)
    verkoop (8)
    verkoopbrief (9)
    vertalen (5)
    volvo (1)
    vrouw (7)
    vrouwen (5)
    warenhuis (2)
    waterschap (1)
    web 2.0 (6)
    weblogs (20)
    webshop (6)
    websites (32)
    werkplek (1)
    wim de bie (1)
    Winterswijk (3)
    workshop (3)
    Zibb.nl (1)
    Zoey (1)
    zwarte cross (4)
    zwembadterrein (4)

    WP Cumulus Flash tag cloud by Roy Tanck and Luke Morton requires Flash Player 9 or better.

  • Rob op Twitter: